Vælg det rette tøjstativ til din butik

Er du indkøbsansvarlig i en detailvirksomhed, arbejder du med retailstrategier, eller har du en iværksætter i maven? Så vil du møde mange overraskelser, når du skal tage beslutninger om, hvordan din butik skal indrettes. Det har nemlig større betydning for din succes, end du måske lige går og tror. I dette indlæg vil vi guide dig til at vælge det rigtige tøjstativ til din butik. Du kan finde dit tøjstativ hos ManneQ.

Du kan influere kunden med lys, duft, musik… og et tøjstativ

Måske er du enig i, at butiksindretning helt generelt har stor betydning for din virksomheds succes. Måske er du bare ikke så enig i, at et tøjstativ alene kan have så stor betydning. Den holdning skal vi prøve at lave om på nu.

Et tøjstativ har betydning for din virksomheds succes af samme grund, som butikkens lys, duft og valget af musik har betydning. Med det rette tøjstativ kan du influere din kunde til at købe mere. Eller måske snarere – med det rette tøjstativ kan du influere kunden til at købe det rigtige.

Butikkens lys har indflydelse på kunden af helt indlysende årsager. Kunden er nødt til at kunne se de enkelte produkter, du gerne vil sælge. Derudover kan lys hjælpe dig med at rette fokus på podievarer eller måske på et helt særligt tøjstativ, hvorpå du har dine mest profitable produkter hængende.

Butikkens duft har også stor betydning, hvis du ikke havde hørt den før. vi kan forklare dette med et eksempel. Har du nogensinde været til åbent hus i forbindelse med, at du har været på boligjagt? Har du nogensinde bemærket, at der sommetider kan dufte af nybagt brød?

Du kan også influere dine kunder med musik. Det er meget enkelt – jo højere tempo, des mere fart på kunderne. Jo mere ivrig et soundtrack, du har, jo mere ivrige vil kunden blive. Jo mere vil du alt andet lige også sælge.

Nu kommer det berømte tøjstativ ind i billedet. Og dette tøjstativ fortjener sit helt eget afsnit.

Derfor har det rette tøjstativ også stor indflydelse

Der er lavet utroligt mange undersøgelser, der beviser, at ovenstående faktorer har indflydelse på, om og hvor meget kunden køber. Ligeså er der lavet enormt mange strategier om, hvordan du ellers kan påvirke kunden gennem din butiksindretning. Og en af de måder, hvorpå du kan påvirke din kunde til at købe mere, er ved at vælge det rette tøjstativ.

Når vi taler om det rette tøjstativ, så betyder det ikke, at der kun findes ét rigtigt tøjstativ til din butik. Det handler om at placere dine tøjstativer strategisk. Formår du at gøre det, kan du influere kunden til at købe mere, og du kan influere kunden til at købe det rigtige.

Det enkelte tøjstativ kan hjælpe dig med at prioritere det tøj, du gerne vil sælge. Du kan bruge de praktiske tøjstativer med meget plads til at opbevare alt det tøj, der har størst volumen, og du kan tildele en frontal præsentation til det tøj, som har størt værdi. Ligeledes kan den rigtige prioritering resultere i impulskøb.

Så når du skal ud og vælge et tøjstativ eller flere af slagsen til din butik, så undervurdér dem ikke. Det helt rigtige tøjstativ kan gøre den store forskel for din forretning.